Podstrona: Kryteria oceny projektu / Wizytówka pracownika PRz

Informatyczne systemy zarządzania treścią (CMS)

Kryteria oceny projektu

01-10-2019 r.
, red. Andrzej Bąk

Sylabus (Karta przedmiotu)

Ocena końcowa z przedmiotu będzie oceną za projekt i aktywność na zajęciach.

WAŻNE!: Ocena końcowa projektu jest subiektywną oceną prowadzącego zajęcia (tak jak np. ocena za wypracowanie z języka polskiego). Oceniane będzie zarówno jakość przygotowanego projektu jak również sposób wykorzystania czasu na zajęciach.

WAŻNE!: Jednym z podstawowych walorów zajęć projektowych jest samodzielna praca studenta. Przy ocenie końcowej z zajęć doceniane będą efekty samokształcenia studenta.

WAŻNE!: Jedna z podstron zaprojektowanego serwisu musi być jego możliwie najdokładniejszą dokumentacją. Powinna ona zawierać wszystkie najważniejsze informacje o projekcie:

  1. Temat projektu, wraz z informacją czy projekt został opracowany w ten sposób, że dodane artykuły mają logiczny sens, czy też do przygotowania artykułów zostały wykorzystane "wypełniacze" treści.
  2. Informację o rodzajach i funkcjach 'menu' utworzonych w serwisie (menu główne, menu dodatkowe)
  3. Informację o zastosowanym szablonie strony (podstawowy, inny gotowy, samodzielnie zmodyfikowany - w jaki sposób?)
  4. Strukturę 'kategorii' artykułów łącznie z informacją ile artykułów zostało dodanych do poszczególnych kategorii
  5. Liczbę użytkowników dodanych do serwisu, oraz podział użytkowników ze względu na uprawnienia
  6. Liczbę dodatkowych modułów i wtyczek zainstalowanych w systemie, ponad to co uzyskujemy przy standardowej instalacji systemu Joomla. Krótki opis w jaki sposób zostal wykorzystany każdy zainstalowany moduł, wtyczka (plug-in).
  7. ...oraz wszystko to co zostanie przez autora projektu uznane za istotne i przez to może mieć wpływ na ostateczną ocenę projektu.
  8. ...proszę obserwować tą stronę - mogą pojawić się dodatkowe informacje dotyczące wymagań co do projektu.

 

W celu ułatwienia studentom pracy nad projektem poniżej przedstawiam dodatkowe kryteria, którymi będę kierował się przy ocenie projektów.  Generalnie obowiązywać będą następujące zasady:

  1. Na ocenę dst / dst+ - przygotowanie projektu systemu CMS  na darmowej platformie dostępnej pod adresem CloudAccess.net. Skorzystanie z tej platformy nie wymaga samodzielnej instalacji systemu a jedynie jego konfigurację i doinstalowanie dodatkowych składników. Jako treść artykułów można wykorzystać "wypełniacze treści".
  2. Na ocenę db / +db - to co na ocenę niższą, plus dodatkowo: większa liczba artykułów, więcej zainstalowanych modułów i dodatków, serwis wypełniony "sensowną" treścią.  
  3. Na ocenę bdb - to co na ocena niższą, plus dodatkowo: jeszczę więcej treści i zainstalowanych modułów i dodatków, modyfikacja szablonu strony, samodzielne zainstalowanie systemu CMS na zewnętrznym serwerze - instalacja systemu musi się odbyć w obecności prowadzącego zajęcia, lub przeniesienie projektu systemu CMS przygotowanego na platformie CloudAccess.net na inny hosting (darmowy).


DODATKOWO:

  1. Można zapracować sobie na wyższą ocenę niż wynikającą z powyższego schematu. Jedną z możliwości podniesienia oceny co najmniej o jeden stopień powyżej oceny podstawowej jest np.:
    • Przygotowanie kursu e-learningowego na platformie moodle (jednej lub kilku lekcji). Chęć realizacji projektu należy zgłosić prowadzącemu zajęcia najpóźniej do końca marca. Kurs może dotyczyć dowolnego przedmiotu realizowanego w programie studiów 'inżynieria medyczna'. Ciekawy projekt mógłby być na późniejszym etapie studiów rozwinięty i przedstawiony jako praca dyplomowa / praca magisterska.
    • Przygotowanie zestawu pytań do testu z dowolnego przedmiotu realizowanego w trakcie studiów na kierunku 'inżynieria medyczna' - również na platformie e-learningowej moodle.
Powrót do listy aktualności

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Akceptuję